16512

پروژکتور سولار چیست و چه مزایایی دارد

پروژکتور سولار (پروژکتور خورشیدی)
امروزه پروژکتورهای خورشیدی، به‌خاطر بی نیاز بودن از برق و سیم‌کشی، در میان مردم محبوب شده اند و از آنها میتوان در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد استفاده کرد.

پروژکتور سولار چیست؟
پروژکتور سولار یک چراغ قابل‌حمل است که می‌تواند انرژی حرارتی که از خورشید دریافت می‌کند را به انرژی الکتریکی تبدیل کند، آن را ذخیره کند و در مواقع موردنیاز روشنایی لازم را تأمین کند. بیشتر پروژکتورها به‌صورت خودکار با تاریک شدن هوا روشن می‌شوند و نور موردنیاز را در طول شب تأمین می‌کنند. شما می‌توانید از این محصول در کمپینگ، مکان‌هایی که به برق دسترسی ندارید، محل‌هایی که هزینه برق یا سیم‌کشی در آن‌ها بالاست و... استفاده کنید.
قطعات پروژکتور سولار عبارت‌اند از:
پنل خورشیدی
چیپ LED
اتصالات
سنسور حرکتی
باتری
شارژر
قاب پروژکتور
اگر پروژکتور دارای سنسور حرکتی باشد، هنگام حرکت اجسام میزان نور را افزایش می‌دهد.

مزایای استفاده از پروژکتور سولار
در طول سال‌های اخیر استفاده از پروژکتورهای خورشیدی افزایش‌یافته و این به‌خاطر مزایای زیادی است که پروژکتور سولار داشته. برخی از مزایای پروژکتور سولار را در پایین مشاهده می‌کنید:
نیاز به برق و سیم‌کشی ندارد.
با محیط‌زیست سازگار است.
نیاز به هزینه بالایی برای نگهداری ندارد.

طول عمر پروژکتورهای سولار
طول عمر پروژکتورهای سولار به باتری آنها بستگی دارد و هر چه کیفیت باتری‌شان بهتر باشد طول عمر آنها هم بیشتر است. طول عمر باتری پروژکتورهای خورشیدی را با کمیتی به نام سیکل می‌سنجند. سیکل باتری، مدت‌زمان شارژ و دشارژ شدن باتری را نشان می‌دهد. پس هر چه سیکل باتری بیشتر باشد کیفیت پروژکتور سولار نیز بهتر است.
همچنین اگر می‌خواهید از پروژکتور سولار در فضای باز استفاده کنید، به ضد آب بودن محصول نیز دقت کنید.

نگهداری از پروژکتور سولار
پروژکتورهای سولار نیاز زیادی به نگهداری ندارند؛ اما باید هر چند وقت یکبار صفحه خورشیدی را تمیز کنید تا پروژکتور بتواند به‌خوبی نور خورشید را دریافت کند. همچنین باید حواستان به باتری پروژکتورتان باشد که اگر سولفاته شد، تعویضش کنید.

شما عزیزان میتوانید پروژکتور سولار را از سایت mysportcar.ir خریداری کنید.