اخبار خودرویی

ولنتینو راسی به همکاری در مسابقات جهانی استقامت (WEC) با تیم WRT BMW برای سال ۲۰۲۵ ادامه می‌دهد

قهرمان هفت‌ دوره موتوجی‌پی، ولنتینو راسی، به همکاری خود در مسابقات جهانی استقامت با تیم WRT BMW در سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد. این ایتالیایی قرار است در دومین فصل خود در کلاس LMGT3 این مسابقات، با شماره خودرو ۴۶ BMW M4 GT3 EVO و در مسابقات هشت‌گانه شامل ۲۴ ساعت لو مان شرکت کند.

راسسی خودرو را با کولون ون در لیند و احمد الحارثی به اشتراک خواهد گذاشت؛ الحارثی هم‌تیمی او در فصل نخستش بود. ون در لیند به‌عنوان جانشین ماکسیم مارتین معرفی شده است که در دسامبر گذشته به تیم مرسدس منتقل شد.

تأیید همکاری برای یک فصل دیگر در WEC پس از تصمیم راسی برای کاهش برنامه‌های مسابقه‌ای خود در سال ۲۰۲۵ صورت گرفت. این راننده ۴۵ ساله تابستان گذشته اشاره کرد که باید انتخابی بین رقابت در WEC و GTWCE داشته باشد و در پایان فصل ۲۰۲۴ به احتمال بسیار زیاد ادامه همکاری در سطح قهرمانی جهانی را فراهم دانست.

راسسی در این باره گفت: “خیلی خوشحالم که تجربه‌ام را در WEC ادامه می‌دهم، زیرا سال گذشته یک فصل debut قوی بود. ما races خوبی داشتیم که شامل دو سکو نیز می‌شود و می‌خواهیم قوی‌تر و سریع‌تر باشیم. ما سخت کار خواهیم کرد تا با BMW M Motorsport برای بهبود عملکردمان و رقابتی‌تر شدن در هر مسابقه، همکاری کنیم.”

ورودی دوم LMGT3 تیم WRT با شماره ۳۱، به آگوستو فارفوس، تیمور باگوسلاوسکی و یاسر شاهین اختصاص داده شده است. باگوسلاوسکی از تیم لکسس Auto Sport Promotion که فصل گذشته در سه دور WEC شرکت کرد، به این تیم منتقل شده است. او قبلاً با تیم فرانسوی در خودرو Mercedes-AMG GT3 به‌عنوان یک راننده معمولی همکاری داشت و عنوان Endurance Cup را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ کسب کرده است.

یاسر شاهین از تیم Manthey Porsche منتقل شده است و او فصل گذشته در LMGT3 دوم شد و عنوان کلاس در ۲۴ ساعت لو مان را کسب کرد. اعلام این موضوع پس از انتقال شان گلاهل و دارن لیونگ، هم‌تیمی‌های فارفوس در سال گذشته، از WRT به United Autosports در فصل جدید صورت گرفته است.

BMW همچنین ترکیب‌های رانندگی در مسابقات IMSA SportsCar Championship را برای M4هایی که به‌دست رانندگان کارخانه‌ای رقابت می‌کنند، پیش از آغاز فصل در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا در تاریخ ۲۵-۲۶ ژانویه، تأیید کرده است.

 

دن هارپر و مکس هسه یک ورودی GT Daytona Pro را برای Paul Miller Racing رقابت خواهند کرد و در دورهای IMSA Endurance Cup با فارفوس و جس کرون حمایت خواهند شد. نیل ورهاگن، که مانند هارپر و هسه از طرح جوانان بازسازی شده BMW فارغ‌التحصیل شده است، با مدیسون اسنو ورودی پرو دوم میلر را به اشتراک خواهد گذاشت، در حالی که ون در لیند و کانر دی فیلیپی برای برنامه‌های استقامت به آن‌ها ملحق خواهند شد.

راب فولی، که از سال ۲۰۲۳ با BMW قرارداد دارد، یک ورودی کلاس GTD را که توسط Turner Motorsport برای یک کمپین کامل آمریکای شمالی اجرا می‌شود، با پاتریک گالاگر به اشتراک خواهد گذاشت و برای مسابقات استقامت با جیک واکر و در دیتونا با ینس کینگمن همکاری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *